Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Portfólió-készítés

Cikkek

Ha nem sikerült a portfólió feltöltése...

2014.11.25

pedagogus-2.jpg2014. november 30-án lejár a portfólió-feltöltés határideje azok számára, akik jelentkeztek a 2015. évi minősítési eljárásra. És azon gyakornokok számára is, akiknek 2015-ben kötelező a minősítő vizsgán történő részvétel. Tekintsük át, milyen következményei vannak, ha a gyakornokok vagy pedagógusok mégsem tudják feltölteni a portfóliójukat!

 

Óraterv, foglalkozásterv-2015

2014.10.07

purple-lavender-field-provence-france.jpgÚj bejegyzésemben útmutatást olvashat a 2015. november 30-ig felöltendő óratervek, foglalkozási tervek, óravázlatok feltöltésére és formájára vonatkozóan. A cikkben letölthető mintát talál az óravázlatokhoz, amely megfelel a módosított útmutatóban foglaltaknak. A táblázat egyszerűen kezelhető, jól feltölthető az óravázlat anyagaival.

 

Tematikus terv-2015

2014.09.29

munka-4.jpgBejegyzésünkben áttekintjük, hogyan változtak a tematikus tervre vonatkozó előírások azok számára, akik 2015. november 30-ig töltik majd föl portfóliójukat, hogy részt vehessenek a 2016. évi minősítési eljárásban. Figyelnünk kell arra, hogy a tematikus tervre az útmutató második, javított kiadásában az eddigieknél pontosabb előírások vonatkoznak, ezeket tekintjük át a racionális munkafeltételek biztosítása érdekében.

 

A megvalósítás dokumentumainak csatolása

2014.04.01

szamitogep.jpgTalán egyik utolsó lényeges portfóliós problémánk: kell-e vagy sem csatolnunk a tematikus terv megvalósítását igazoló dokumentumokat az óratervekhez/foglalkozási tervekhez. A jogszabályokból, az útmutatóból és a feltöltő-felületből kiolvasva az elvi választ az ellenkezik a Hivatal álláspontjával! Mit tegyünk hát?

 

A megvalósítás dokumentumainak bemutatása

2014.03.25

6773928908_f19fb2b8d2_b.jpgFeltöltünk ezerrel! Készülnek a csoportprofilok, tematikus tervek, óra- és foglalkozásvázlatok. Nem könnyű, de megoldható. Probléma van azonban az útmutatóban kötelezőként megjelölt, a megvalósítás dokumentumai beszerkesztésével. Nincs ugyanis ennek megfelelő hely a feltöltő-felületen. Ugyanakkor az óratervek, foglalkozási tervek c. résznél a feltöltő-felület jelzi: a megvalósítás dokumentumait be kell mutatnunk.

 

Portfóliós élmények

2014.02.03

Most csalódni fognak: talán sokaknak érdektelen személyes bejegyzést teszek közzé! Önöknek bizonyára elegük van a portfólió-készítés körüli végeláthatatlan teendőkből... Engem pedig sokszor hívnak telefonon, keresnek meg e-mail-jeikkel kollégák, akik - talán akaratlanul - nagyon kedves, néha nevetséges, számomra mégis fontos üzeneteket hagynak. Ezekből közlök néhányat... Hátha önnek is szereznek néhány derűs pillanatot!

 

Óratervek, foglalkozási tervek készítése

2014.01.25

help.jpgA pedagógus portfóliónak ugyan nem lényegtelen alkotóelemét, de nem is a leglényegesebb részét képezik az óratervek, foglalkozási tervek. Sokan azonban az óraterveket helyezik munkájuk előterébe, ami komoly hibának tekinthető, mert a későbbiekben aránytalanná teheti a portfóliót. Bejegyzésünkben az óratervek, foglalkozási tervek készítésével kapcsolatos tanácsokat fogalmazunk meg és mintát adunk.

 

Tematikus terv elkészítése

2014.01.20

szamfejtes.jpgAz elmúlt néhány napban elkészítettem életem első tematikus tervét! Ez volt a portfóliókészítésnek az a munkafolyamata, amelytől a legjobban tartottam. Az útmutató tematikus tervezésre vonatkozó javaslatait használtam, de a mellékletben közölt tervezési formát nem sikerült betartanom, ezért átdolgoztam a tematikus terv táblázatát. Remélem, sokuk megelégedésére!

 

Tanulási-tanítási egység, tematikus terv

2014.01.06

help.jpgA pedagógus-portfólió elkészítésének talán legnehezebb elemét a tanulási-tanítási egységek vagy tematikus tervek és a hozzájuk kapcsolódó csoportprofilok és óratervek elkészítése fogja jelenteni. Az útmutató előírásai szerint ez a dokumentumcsoport legalább 50 oldalt fog kitenni! Az előírások értelmezéséhez igyekszem segítséget adni a bejegyzésben.

 

A személyes dokumentáció elkészítése

2014.01.05

konfliktus-2.jpgAz e-portfólió elkészítésének első lépcsőjeként a pedagógus személyes dokumentációjának elkészítését javaslom, amelynek elemei a szakmai önéletrajz, a pedagógus intézményi környezetének bemutatása és a pedagógus életútjának értékelése. Az ezzel kapcsolatos tapasztalataimat és javaslataimat szeretném megosztani olvasóimmal!